Kariera

Z badania Pracuj.pl „Specjaliści na rynku pracy” wynika, że aż 66 proc. osób szuka informacji na temat potencjalnego pracodawcy na stronach internetowych firm, a zwłaszcza w zakładce „Kariera/Praca”. Eksperci eRecruiter podkreślają, że część firmowej strony poświęcona karierze może skutecznie zachęcić kandydatów do składania podań i poprawić późniejsze wrażenia z rekrutacji.

— Wydzielona na firmowej stronie internetowej zakładka „Kariera” najbardziej interesuje kandydatów. Spełnia dwie podstawowe role: jest cennym źródłem informacji o firmie, jej kulturze organizacyjnej i podejściu do rekrutacji, a także bardzo ważnym kanałem poszukiwania pracy. Ponad połowa zapytanych przez Pracuj.pl specjalistów odpowiedziała, że szuka posady właśnie poprzez strony internetowe interesujących ich firm — mówi Marcin Sieńczyk, menedżer ds. rozwoju z eRecruiter.

W takiej zakładce kandydat powinien znaleźć informacje o korzyściach i benefitach dostępnych w firmie, które ułatwią mu podjęcie decyzji. Warto także opisać rekrutację w firmie lub w jej działach. Często ta część zakładki składa się z trzech elementów, które odpowiadają etapom rekrutacji: selekcja aplikacji, rozmowy kwalifikacyjne oraz informacje zwrotne. Zapoznanie się kandydata z takimi informacjami wpłynie pozytywnie na jego pierwsze wrażenie i ułatwi mu przygotowanie się do kontaktu z potencjalnym pracodawcą. Obowiązkowo w zakładce „Kariera” powinny się znaleźć aktualne oferty pracy. Warto także dać kandydatom możliwość składania tzw. spontanicznych aplikacji, czyli takich, które nie odpowiadają na opublikowane na ogłoszenie o pracę.

 

Źródło: „pb.pl”